Branding FBD Financieel Professionals

Voor mijn opdrachtgever FBD Financieel Professionals heb ik de afgelopen periode gewerkt aan een geheel nieuwe branding. Van FBD Bankmensen naar FBD Financieel Professionals.

Samen met collega’s ben ik de diepte ingegaan om onze kernwaarden opnieuw te definiëren. Vaak denken we te weten wat de positie in de markt is en hoe men tegen het bedrijf aankijkt. Besteed hier gedurende het hele jaar aandacht aan. De marktpositie, klanten en boodschap zijn zaken die veranderen en aandacht verdienen.  Hierover zijn we uitgebreid met elkaar in gesprek gegaan om dit te kunnen verwerken in een geheel nieuwe website.

Begin met de kern

Kort maar krachtig hebben we beschreven: wie FBD is, waarin FBD gelooft, wat FBD doet en welke oplossing FBD biedt. De basis om te komen tot een goede branding en een positie te kiezen in de markt. Tip: hiervoor kan je het Business model Canvas goed gebruiken.

Wie is FBD = de detacheerder voor de financiële sector

FBD gelooft in mensen die zichzelf willen blijven ontwikkelen

Wat doet FBD=  FBD ontwikkelt mensen voor een betere financiële wereld

De oplossing van FBD= Tijdelijke versterking nodig? Wij weten wat onze financieel professionals te bieden hebben en maken zo de beste matches bij banken, verzekeraars, overheidsinstellingen en binnen het MKB.

Branding = inkleuren ✍️

Wanneer je bovenstaande zaken samen hebt uitgeschreven kan je starten met de branding. Wat is het imago? Hoe wil je communiceren en wat is de tone of voice? De uitkomst bij FBD: een nieuw logo, nieuwe foto’s, een vette video en een nieuwe huisstijl verwerkt in een complete website.

Met trots presenteer ik jullie deze website: www.fbd.nl. Laat je even weten wat je ervan vindt? 🙋‍♂️ 

Als marketeer kan je niet alles alleen. Wil je het goed doen, dan heb je specialisten nodig. In dit project heb ik nauw samengewerkt met Studio VIBE. Deze creative gasten kan ik van harte aanbevelingen.

Met een website ben je er nog niet. Een website heeft elke dag aandacht nodig en gaat samen met een goede marketingstrategie

#marketing #work #actief #beweging #FBD

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *