LinkedIn: het zakelijke social media platform

Gebruikers steken enorm veel tijd in LinkedIn. Maar waarvoor? Voor die paar likes en een enkele reactie? Daar doen we het toch niet voor. Je moet weten dat ook jij en je collega’s met dezelfde moeite enorm veel succes uit LinkedIn kunnen halen. LinkedIn is het zakelijke social media platform. Een goed middel om te werken aan je personal branding, sales generatie en te bouwen aan je business. Hieronder een aantal LinkedIn tips om je eigen pagina te updaten.

Het drukke web

Met de groei en innovatiedrang van LinkedIn veranderen functionaliteiten met de dag. Dit bijhouden is een taak op zich. Ook in 2020 een toename in het gebruik. Dit blijkt uit cijfers van NewCom.

Het coronavirus en de lockdowns brengt online een grote uitdaging met zich mee. Het persoonlijk contact ontbreekt. Nu we elkaar niet kunnen ontmoeten, zien en spreken zijn we geheel afhankelijk van het online web.

Hoe kom je zakelijk in beeld bij je relaties en nieuwe klanten? Wat is de boodschap en hoe maak je dit persoonlijk zonder dat je iemand ziet? Hoe blijf je resultaten boeken? Meerdere uitdagingen in 2021.

LinkedIn Tips

Om de pijn wat te verzachten, je bent niet de enige. Op het online web wordt het steeds drukker en zichtbaar blijven op de tijdlijn van de klant is al een uitdaging. Laat staan in beeld komen bij nieuwe klanten. Dit is een uitdaging waar veel bedrijven tegenaan lopen. Online zichtbaarheid vergt tijd en aandacht van de gehele organisatie. Als marketeer heb je hierin een bepalende rol. Neem de rest mee en breng online meer focus aan!

Gebruik je LinkedIn als medium om nieuwe klanten aan je te binden? Dan heb ik een aantal praktische tips voor jou:

1.Stel een omslagfoto in

2.Zorg voor een nieuwe zakelijke profielfoto

3.Pas je titel aan: wat doe je, welke oplossing heb je voor je klant en wie help je. Zorg voor een pakkende slogan.

4.Voeg een uitgebreide werkbeschrijving toe. Voeg hier verwijzingen aan toe dmv Youtube video’s of een blog met linkje naar de website.

5. Nodig mensen uit om je netwerk te vergroten. Schrijf persoonlijke berichten met daarin de toegevoegde waarde van het connectieverzoek.

6. Publiceer eigen content op je kanalen om je netwerk te activeren. Dit verdient jouw aandacht.

Meten is weten

Wil je weten hoe je online scoort? De SSI-score staat voor ‘social selling index’ score. De SSI Score, oftewel de ‘Social Selling Index’ score geeft aan hoe goed jij, als professional in jouw vakgebied, LinkedIn voor je laat werken i.p.v. andersom 🤷‍♂️

Check hier jouw score: https://lnkd.in/dD8gAKM Laat je ook even weten op welk onderdeel jij het best scoort?

Ivan Schuppert

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *