Loading ...
Project Details

Manschap
Uitzendbureau

Manschap

Uitzendbureau

Catagorie

Contentplan

Project

Content, social media, e-mailmarketing

SOCIAL selling STRATEGY AND PLANNING

Manschap is in 2007, als onderdeel van Schipper Techniek, opgericht om klanten te ontzorgen op het gebied van (tijdelijk) personeel. De wortels van Manschap liggen in de regionale technische en industriële sector en zij weten wat werkgevers in deze branche zoeken. Maar ook binnen andere branches en functieprofielen is Manschap actief. Of het nu gaat om een secretaresse, logistiek medewerker of een onderhoudsmonteur.Manschap biedt de volgende diensten aan: uitzenden, detacheren, werving & selectie en internationale arbeidsbemiddeling.

Met een heldere slogan: een leuke baan is het halve werk!

Manschap had eind 2022 de wens om hun marketing en communicatie verder uit te bouwen. De website, social media kanalen en het bereik via diverse job-boards was stond als een huis. Echter wilde ze de hele marketing naar hoger niveau tillen. Met meer aandacht voor de personen waarom het allemaal draait. De wens om iets te doen met arbeidsmarktcommunicatie bestond.

Na goede gesprekken zijn we gestart. Samen hebben we een plan gemaakt en in uitvoering gebracht. Een persoonlijke benadering richting werkzoekende maar ook richting potentiële opdrachtgevers.

In de markt waarin de kandidaat keuze heeft, hebben we een structurele kandidatenmailing ingevoerd via Mailchimp. Ook hebben we deze mailing doorgevoerd op de social media kanalen. Met de verwachte resultaten als gevolg!

Project details


  • Contentplan

  • Planning

  • Wekelijkse update met het team
  •  
  •  

  • Social media coördinatie

  • Social media productie

  • Social media analyse
  •  

  • Teksten schrijven

  • Fotografie

  • Social Selling

E-mail marketing

E-mailmarketing is een directe en persoonlijke manier om in contact te komen met je doelgroep. Voor Manschap bood dit een kans om regelmatig in te spelen op de behoeften van opdrachtgevers. Met een wekelijkse e-mail kregen zij een overzicht van beschikbare kandidaten die aansloten bij hun specifieke vraag.

De aanpak

Samen met Manschap ontwierpen we een strak en professioneel e-mailtemplate dat:

  • Kort en krachtig de belangrijkste informatie van kandidaten uitlichtte.
  • Persoonlijk bleef door subtiele segmentatie op basis van branche en functie.
  • Snel actiegericht was met duidelijke call-to-actions, zoals “Meer weten over deze kandidaat?”

 

Social media

Door eigen en persoonlijkere content heeft Manschap meer bereikt gecreëerd onder zowel (potentiële) kandidaten als opdrachtgevers.

Bekijk hier het LinkedIn account van Manschap.

Wekelijks wordt er content gepubliceerd voor zowel opdrachtgevers en worden er openstaande vacatures onder de aandacht gebracht. 

Wij maken gebruik van Cookies. Niks meer niks minder.