Zomer 2021, hoe zorg je als marketeer voor interactie met je doelgroep?

De zomervakantie staat voor de deur of inmiddels al begonnen. Dit houdt in dat er veel mensen op vakantie zijn. Voor marketeers werkt dit net even wat anders. Is dit de periode om online te knallen of juist wat rustiger aan te doen? Dit laatste is vaak wat er in de praktijk gebeurd. Weinig content, weinig interactie en weinig sales. Wat te doen?

Vakantie is een moment waarop mensen even afstand doen van het werk en tot rust komen. Even helemaal niks, dus iedereen is op dit moment in een goede gemoedstoestand. Het moment voor bedrijven en marketeers om in contact te komen met je doelgroep! Maar hoe bereik je deze doelgroep al liggend aan het water met een cocktail?

TIPS

  1. Zorg dat je meegaat in de vakantie flow. Kies de juiste content die hierbij past. Kies bijvoorbeeld voor video’s en/of foto’s in plaats van diepgaande artikelen. Naar een sterke video of foto hoef je alleen maar naar te kijken. Hiermee heb je direct de aandacht!

2. Verspreid je normaal content via een nieuwsbrief? Kies in de zomerperiode wat vaker voor de socials: LinkedIn, Instagram, Facebook of Youtube. Als je doelgroep echt even op vakantie is, zal deze er niet zo snel voor kiezen om de mail te openen. Even scrollen door een goedgevulde tijdlijn doe je ook aan het zwembad, nietwaar?

3. Maak hierbij gebruik van mobile proof content. Waarbij stories op Instagram en Facebook nummer 1 zijn. Je doelgroep aan het zwembad zal op zijn of haar telefoon je content zien en lezen. Content voor mobiel verschilt in dat opzicht niet heel veel van ander soort content. Houdt rekening met een kleiner scherm en de aandachtspan is wellicht wat korter.

4. Ben je op zoek naar input? Haak in op activiteiten die op dit moment hot zijn! Denk aan de Olympische Spelen, Tour de France of formule 1 wedstrijden. Dit zijn vaak mooie haakjes om de aandacht van je doelgroep te trekken!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *