Inspiratie voor social media!

Case: FBD financieel professionals

Als marketing specialist heb ik inmiddels al 3 jaar gewerkt aan de positionering van financieel detacheerder FBD. Van weinig marketing en communicatie activiteiten naar een doordacht plan.

Probleem

FBD bankmensen had een website, de nodige social media kanalen en er werd mondjesmaat gecommuniceerd. Weinig gevoel en geen beleving. FBD is een detacheerder met aandacht. Dit kwam niet terug in de online uitdingen. Er was niet goed nagedacht over de klantreis en de juiste call to actions ontbraken op de juiste plekken.

FBD wilde haar naam veranderen, een sterke marktpositie/naamsbekendheid en actiever communiceren richting potentiële opdrachtgevers en kandidaten.

 

Oplossing

De naamswijziging, een nieuwe website, nieuwe look & feel, actieve communicatie en een heldere en contante wijze van communiceren via social media kanalen. Zo heeft FBD Financieel Professionals zich stevig gepositioneerd in de markt.

De nieuwe website heeft een heldere structuur, funnel en vacature pagina. Met diverse koppelingen waaronder met Carerix, IngoedeBanen en Google tag-manager. De website is een platform geworden waar bezoekers vinden wat ze zoeken en eenvoudig in contact komen met de organisatie.

Samen met het commerciële team is dit traject met beide handen aangepakt. De socials worden ingezet om in het grotere salesplan te scoren. De uitingen sluiten op elkaar aan en samen bouwen hebben we aan een sterkere marktpositie gewerkt.

Nieuwe website: www.fbd.nl

Samen met een projectgroep hebben we de website van FBD in een geheel nieuw jasje gestoken. De website is opgebouwd in WordPress, wat veel mogelijkheden biedt met diverse CRM koppelingen. Tevens is het een gebruiksvriendelijk systeem. De website is voorzien van nieuwe beelden passend bij de nieuwe identiteit van FBD Financieel Professionals. De professional staat ook op de website centraal d.m.v. veel persoonlijke verhalen. Dit is wat toekomstige interim professionals willen weten en lezen!  De vacaturepagina is de best bezochte pagina. Deze heeft een prominente plek rechts bovenin gekregen. 

Voorafgaande hebben we een projectgroep opgesteld, met verschillende functies binnen het bedrijf. We hebben voor Studio Vibe uit Deventer gekozen als website bouwer. De website is in ruim 4 maanden opgebouwd. Een project waar ik zeer positief op terugkijk en stiekem wel erg trots ben.

Activering via
social-media

Door eigen beeld materiaal en goede online teksten komen we in beeld bij nieuwe klanten en professionals. Wekelijks publiceren we 2 a 3 stuks content voor awareness en extra traffic naar de website. onderscheidende content is de sleutel tot succes!

Met een social-selling strategie bereiken we meer mensen via de social-media kanalen. 

Maak kennis met FBD Financieel Professionals

Recruitment marketing

De zoektocht naar goed personeel is tegenwoordig een hele uitdaging. Recruitment marketing kan ook jullie een uitkomst bieden. Met de juiste technieken, wijze van communiceren en het inzetten jobmarketing komt een vacature onder de aandacht bij mensen die passen binnen het gewenste functieprofiel 

Bij FBD maken we gebruik van veel blogs, persoonlijke verhalen en krachtige foto’s van de mensen waarom het draait. Ook maakt FBD gebruik van tools als Google for Jobs en InGoedeBanen.nl