Case: FBD financieel professionals
Als marketing specialist heb ik inmiddels al 3 jaar gewerkt aan de positionering van financieel detacheerder FBD. Van weinig marketing en communicatie activiteiten naar een doordacht plan.
Probleem
FBD bankmensen had een website, de nodige social media kanalen en er werd mondjesmaat gecommuniceerd. Weinig gevoel en geen beleving. FBD is een detacheerder met aandacht. Dit kwam niet terug in de online uitdingen. Er was niet goed nagedacht over de klantreis en de juiste call to actions ontbraken op de juiste plekken.
FBD wilde haar naam veranderen, een sterke marktpositie/naamsbekendheid en actiever communiceren richting potentiële opdrachtgevers en kandidaten.
Oplossing
De naamswijziging, een nieuwe website, nieuwe look & feel, actieve communicatie en een heldere en contante wijze van communiceren via social media kanalen. Zo heeft FBD Financieel Professionals zich stevig gepositioneerd in de markt.
De nieuwe website heeft een heldere structuur, funnel en vacature pagina. Met diverse koppelingen waaronder met Carerix, IngoedeBanen en Google tag-manager. De website is een platform geworden waar bezoekers vinden wat ze zoeken en eenvoudig in contact komen met de organisatie.
Samen met het commerciële team is dit traject met beide handen aangepakt. De socials worden ingezet om in het grotere salesplan te scoren. De uitingen sluiten op elkaar aan en samen bouwen hebben we aan een sterkere marktpositie gewerkt.