Case: Check Point Software
Uitdaging
Check Point Software Benelux ziet momenteel het aantal nieuwe klanten afnemen. In de corona periode is daarom gekozen om actiever in te zetten op het genereren van sales via online kanalen.
Om de klantgroep uit te breiden in de Benelux heeft Check Point een Sales/marketing funnel gecreëerd. Een middel in deze funnel is de maandelijkse Koffietalk. Waarbinnen potentiële en bestaande klanten met elkaar in gesprek gaan en zij geïnformeerd worden over mogelijkheden van de softwarepakketten.
Meer online zichtbaarheid en meer content rondom deze KoffieTalks leiden tot meer nieuwe klantgesprekken.
Oplossing
Na de nodige gesprekken met het salesteam is besloten een pr campagne te starten rondom de KoffieTalks. Dit pr traject is uitgedacht, uitgewerkt en in productie gebracht. Samen met de marketingmanager is besloten om persoonlijke content te creëren, wat zal resulteren in meer klantgesprekken voor het sales team.
In samenwerking met studio Vibe zijn diverse video’s gemaakt, de scripts hebben we van te voren afgestemd met het salesteam. Er zijn daarnaast diverse zakelijke en informele foto’s gemaakt om deze vervolgens in een pr campagne te verwerken. Het gekozen medium hiervoor was LinkedIn.