zwembad de koerbelt

Gemeente Rijssen-Holten

De Gemeente Rijssen-Holten heeft 2 zwembaden in beheer. In deze opdracht hebben we een nieuwe website gemaakt en de juiste social-media kanalen ingezet om de inwoners van de gemeente Rijssen-Holten te informeren over het beweegaanbod. 

De bezoekers werden op de social-media kanalen en website van de zwembaden in de gemeente Rijssen-Holten niet op de juiste manier benaderd en geïnformeerd over de mogelijkheden. Er was niet goed nagedacht over de klantreis en de juiste call to actions ontbraken op de juiste plekken.

De zwembaden wilde actiever communiceren over de openingstijden, het beweegaanbod en overige activiteiten in en rondom de zwembaden. 

Oplossing. Een nieuwe website en actieve communicatie via de social-media kanalen, waarop de bezoeker gelijk aangesproken wordt door de juiste online beleving, het merkverhaal en het beweegaanbod. Onder andere het creëren van een gevoel van vertrouwen, door duidelijke teksten en inspirerende beelden was een must om een boost te geven aan de conversie en het aantal bezoekers op de locaties.

Nieuwe website

Een geheel nieuwe website voor zwembad de Koerbelt en Twenhaarsveld. De website is opgebouwd in het CMS van de gemeente Rijssen-Holten. Functioneel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk voor elke gebruiker. 


De website is voorzien van passende beelden, helder geschreven teksten en werkt zoals het zou moeten werken. De juiste informatie op de juiste plek. Dit is waar de inwoner van de gemeente Rijssen-Holten wil. 

Voorafgaande hebben we geïnventariseerd  wat de inwoner van de gemeente Rijssen-Holten wil terugvinden op de website. Wat de mogelijkheden waren qua CMS. Wat de inhoud moest worden om dit vervolgens door te vertalen naar een eenvoudig te gebruiken website. 

Our about

Activering via social

Zwembad-de-koerbelt-ivan-schuppert

Door eigen beeld materiaal en goede online teksten te creëren waarbij we structureel online aanwezig waren wisten we meer website-, maar ook fysiek meer bezoekers te trekken. 

Op social-media maakte we enorme stappen. Van 0 tot 3600 volgers. Een enorm bereik. Met als resultaat een top 10 positie in de meest actieve online zwembaden van Nederland!

Om het beweegaanbod te promoten hebben we gekozen voor een videocampagne