Case: Manschap Uitzendbureau

Manschap is in 2007, als onderdeel van Schipper Techniek, opgericht om klanten te ontzorgen op het gebied van (tijdelijk) personeel. De wortels van Manschap liggen in de regionale technische en industriële sector en zij weten wat werkgevers in deze branche zoeken. Maar ook binnen andere branches en functieprofielen is Manschap actief. Of het nu gaat om een secretaresse, logistiek medewerker of een onderhoudsmonteur. 

Manschap biedt de volgende diensten aan: uitzenden, detacheren, werving & selectie en internationale arbeidsbemiddeling. 

Met een heldere slogan: een leuke baan is het halve werk!

Manschap had eind 2022 de wens om hun marketing en communicatie verder uit te bouwen. De website, social media kanalen en het bereik via diverse job-boards was stond als een huis. Echter wilde ze de hele marketing naar hoger niveau tillen. Met meer aandacht voor de personen waarom het allemaal draait. De wens om iets te doen met arbeidsmarktcommunicatie bestond.

Na goede gesprekken ben ik gestart. Samen hebben we een plan gemaakt en in uitvoering gebracht. Een persoonlijke benadering richting werkzoekende maar ook richting potentiële opdrachtgevers. 

In de markt waarin de kandidaat keuze heeft, hebben we een structurele kandidatenmailing ingevoerd via Mailchimp. Ook hebben we deze mailing doorgevoerd op de social media kanalen. Met de verwachte resultaten als gevolg!

 

Activering via social

Door eigen en persoonlijkere content heeft Manschap meer bereikt gecreëerd onder zowel (potentiële) kandidaten als opdrachtgevers. 

Wekelijks publiceren we nieuwe vacatures voor opdrachtgevers en lichten we kandidaten uit.