VDR Bouwgroep

Case: VDR Bouwgroep

VDR Bouwgroep is een full-service bouwonderneming, gespecialiseerd in (logistieke) bedrijfshuisvesting. Vanuit de Metabouw-formule heeft VDR landelijk honderden bedrijfsgebouwen ontwikkeld en gerealiseerd. De uitgebreide branchekennis heeft VDR leren luisteren en kijken naar de klantbehoefte. Goede samenwerking, vertrouwen, openheid en expertise vormen de pijlers voor het ontzorgen van klanten. Op basis van wensen en behoeften organiseert VDR het proces en ontwikkelen zij een passend bedrijfsgebouw.

Met aandacht voor mens, natuur en de eindbestemming.

-Nexteria en Natuurcompensief

In het marketing team van VDR Bouwgroep was behoefte aan versterking. Via via ben ik in contact gekomen met de organisatie en teamleden. Na een aantal gesprekken zijn we de samenwerking aan gegaan. 

In deze rol ben ik één van de marketing teamleden. Samen met het team zijn we verantwoordelijke voor zowel de interne als de externe communicatie. 

Taken:

Projectpagina’s aanmaken op de website

– Social media content creëeren (schrijven, foto’s maken en opmaken in de vaste layout)

Nieuwsberichten aanmaken op de website

– Kwartaal magazine opstellen, ontwikkelen en opmaken (zie hier)

Activering via social

Esmee ten pas

Mensen maken merken – onder dit motto krijgt VDR een gezicht.

Door persoonlijke verhalen communiceren we indirect over de bouwprojecten. 

Tijmen Hobert

Een van de projecten: VDR in actie tegen ALS

Een project waarin sport, emotie en marketing samenkwamen

Tijdens de actiedag op 22 juli 2022 gaven VDR medewerkers en familieleden 24 uur lang het stokje door tijdens sportieve activiteiten. Om geld op te halen voor Stichting ALS en revalidatiecentrum het Roessingh in Enschede.

 

Er werd gestart vanuit het zuidelijkste punt en vanuit het noordelijkste punt van Nederland. Daar trapten (letterlijk en figuurlijk) twee wielerploegen om klokslag 00:00 uur af. Na elk ruim 200 km fietsen kwamen ze elkaar rond 8 uur ’s ochtends, halverwege Nederland, weer tegen. Bij Aviko in Steenderen gaven ze het stokje over aan de mountainbikeploeg.

 

Vervolgens werd er gedurende de dag hardgelopen, gewandeld, gezwommen, geroeid, gewaterfietst, gestept, geskeelerd en geskelterd om uiteindelijk om 16:00 uur te finishen in Deventer bij VDR Bouwgroep. Hier werd het eindbedrag bekend gemaakt.

 

Benieuwd wat we deden: bekijk hier de projectpagina’s

Sport campagne

Om geld in te zamelen hebben we een campagne op poten gezet: ‘Geef jij het stokje door & kom je ook in actie”.

Wekelijks communiceerde we over de actie.