Digitaal zaken doen, personal branding, marketing recruiters en het salesteam werken nauw samen, om meer digitale leads te generen, welkom in 2021. Positief opvallen en haal meer uit LinkedIn. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld een social media platform als LinkedIn meer gericht op social selling.
LinkedIn is gewoon aan het exploderen! Meer verkeer, meer content, dus de grote vraag: hoe kom je in beeld? LinkedIn is ontwikkeld tot meer dan een platform waar je een cv opzet en wordt benaderd door de zoveelste recruiter. Mijn collega’s bij FBD weten er alles van. LinkedIn is het zakelijke social media platform, gemaakt voor waardevolle connecties.
LinkedIn heeft ondertussen meer dan 500 miljoen gebruikers en dit blijft keihard groeien. Met deze aantallen is het vrij logisch dat LinkedIn ontzettend veel mogelijkheden biedt voor elk bedrijf dat een product of service aanbiedt aan andere bedrijven. De grote uitdaging hoe val je op in de massa? Hoe kom je in contact met prospects? Het persoonlijke contact ontbreekt. Nu we elkaar niet kunnen ontmoeten, zien en spreken zijn we geheel afhankelijk van het online web.
De juiste aanpak?
De juiste aanpak voor marketeers en Accoutmanagers? Investeer tijd en en haal meer uit LinkedIn! Hoe zoek je de juiste kandidaat bij jouw vacature? Wat is de boodschap en hoe maak je dit persoonlijk zonder dat her overheerst? Hoe blijf je online resultaten boeken?
Deel content en maak gebruik van de mogelijkheden binnen LinkedIn.
- Zorg voor een volledig LinkedIn profiel
- Schrijf/deel waardevolle content
- Stimuleer interactie, reageer op andermans content in je tijdlijn
- Geef collega’s eens een aanbeveling
- Deel waardevolle resultaten
Het is aan jou! Begin met het verbeteren van jouw Linkedin profiel. Zorg dat je beter gevonden wordt en een goede eerste indruk maakt! Want je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken. Lees ook hier mijn LinkedIn tips.
Welke tip ga je als eerste gebruiken?
Ivan Schuppert